Detective Dee and the Mystery of the Phantom Flame

690-ben Wu császárnő hivatalos trónra jutás előtt pánik tör ki a városban, ugyanis két magas rangú személy öngyulladásban elhalálozik a 100 méteres sztúpa építkezésén, eme furcsa gyilkosságok felderítésére a 8 éve raboskodó Dee nyomozót bízzák meg. Nagyon rég láttam már wuxiát, ami nem véletlen, hisz a műfaj már sehol sincs a 80-90-es évek aranykorához képest, illetve már nem tudnak annyira lekötni, mint azt tizenévesen tették. Tsui Hark miatt, és mivel elég híres filmről van szó, így közel 8 év után a megjelenéssel tettem vele egy próbát. Úgy 20 percig tudott lekötni, aztán dögunalomba fulladt a rejtély felgöngyölítése, és a harcok is sokszor túl hosszúak, érdektelenek voltak számomra. Maga a film szép, van néhány igen gyönyörű jelenet, de sok helyen valami borzalmasan gagyi Cgi-t használtak, kicsit olyan érzésem volt, mint a 99-es Baljós árnyaknál. 2010-es a film, de már korábban is láttam sokkal jobb Cgi-t kínai moziban. Karakterek nem rosszak, bár Andy Lau által alakított karakter mintha túlságosan tökéletes lenne, mindenre rájön, túl nagy az ereje, túl okos, ez végig zavart a filmben. Három részletben tudtam csak megnézni a film, amiből a második fele az igazán fájdalmasan unalmas. Legjobban úgy tudnám jellemezni a filmet, hogy teljesen jellegtelen, nem magaslik ki semmilyen téren a középszerből. Néhol igazán szép tud lenni, a nyomozós részek az elején még érdekesnek is hatnak, talán a szövegek sem rosszak, de igazából ennyi, kihagyható darab.

Rendező: Tsui Hark
Szerintem: 5/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése