Right Now, Wrong Then

Bár már a legtöbb Hong Sang-Soo filmet láttam, és mindig megfogadom, hogy oké, nincs értelme tovább nézni a filmjeit, de állandóan olyan hangulatba ránt engem az aktuális darabja, hogy mindig elérek egy olyan állapotba, mikor vágyok arra, hogy tönkre ment emberek beszélgetéseit hallgassam, némi részeg kocsmai jelenettel, és hosszú csöndes sétákkal. Nagyon jó kritikát kapott a film, így úgy gondoltam egye fene, bevállalom, egy hűvösebb estére, forró teával mindig jó jön egy Hong Sang-Soo film. Nos, tévedtem, ez nagyon rosszul sült el. A legnagyobb problémám, hogy a legsablonosabb filmjét hozta ezzel a rendező. Hidegben a két főszereplő találkozik, párbeszédbe elegyednek, elmennek egy kávézóba, majd betérnek egy kocsmába, később néhány régi barát is bejön a képbe, majd hóesés közepette szétválnak, és semmi nem lesz a kapcsolatukból. Ezt még azt is tetézi, hogy két 1 órás részre van bontva a film, Right Then és a Wrong Then. Mindkettőben ugyanazok a főszereplők, ugyanazok a helyszínek, sőt még a jelenetek is, annyi különbséggel, hogy az első részben egyáltalán nem őszinték egymással, míg a második részben elárulják egymásnak a titkaikat és bizony komolyan kiállnak az érveik mellett. Az egész film nagyjából erre épül, és ez ami tönkre is teszi. Semmi feszültség, semmilyen mély gondolatok,  mintha ugyanazt az 1 órás filmet nézném meg még egyszer, annyi különbséggel, hogy a férfi bevall néhány dolgot magáról, míg a csaj egy kicsit magabiztosabb. De lényegében tök ugyanaz. Nem tudom a nyugati sajtó miért kapta fel ennyire ezt a filmet, esetleg a Golden Leopard díj végett, de abszolút nem ez miatt a film végett kellene szóba kerülni a rendező nevének. Számomra simán a leggyengébb filmje. Jung Jae-Young nagyjából semmit nem alakít, egy tök átlagos, jellemtelen karakter, aki folyton zavarban van, illetve van neki egy részeg jelenete. Kim Min-Hee pedig mocskosul idegesítő, szende kislányt alakít, így 34 évesen, vékonyka hangon, szégyellősen megszólalva, ráadásul én speciál el sem hittem neki, hogy ő egy introvertált, magányos személyiség, aki az anyjával él. Azt hiszem itt vetek véget a Hong Sang-Soo filmeknek, továbbra már baromira nem vagyok kíváncsi a filmjeire.

Rendező: Hong Sang-Soo
Szerintem: 4/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése