Long Arm of the Law II.

A zseniális első rész után sejthető volt, hogy a második gyengébb lesz. Sokáig nem is tudtam, hogy készült második (sőt harmadik is!) rész, bár az eredetit is már évekkel ezelőtt láttam, de nálam kult státuszban van. Folytatásról szó sincs, sőt én úgy tudom, hogy nem is könyvelhető el hivatalos második részként, a rendező sem Johnny Mak, aki még két felejthető filmet rendezett, és örökre eltűnt a süllyesztőben, sokkal inkább egy újragondolás más megközelítésből. Az anyaországból három illegális bevándorlót őrizetbe vesznek, akiknek két lehetőséget adnak: visszatoloncolják őket Kínába, átadva az ottani rendőrségnek, vagy beépített rendőrként kezdenek el dolgozni, beszivárogva a Big Circle nevű bűnbanda közé. Csak a szokásos, közben rájönnek, hogy nem fenékig tejföl az élet a másik oldalon sem, gyanakvások, árulások, és rengeteg lövöldözés, mindez kevesebb mint 90 percben. Úgy álltam neki a filmnek, hogy ha nagyon gagyi lesz akkor max végigtekerem, és örökre elfelejtem, de kellemes meglepetés volt. Semmi olyan nincs benne amit már nem láttam volna ezerszer, az első részhez képest kevésbé komorabb, kevésbé brutálisabb, sokkal inkább egy akció vígjáték, ami azért különös, mert itt is akad bőven vér, de a koszos hongkongi utcák, az utcai élet, és a hangulat megvett kilóra, ráadásul a végén itt is egész jóra sikeredett a leszámolás, még a kamerabeállítások is hasonlóak. Elvis Tsui-nak ez volt az első igazi főszerepe, ahol még nem is a mogorva, gonosz karaktert alakította. Egyszeri megtekintésnek tökéletes, nem is hosszú, kicsit ugyan keverednek a műfajok benne, de nem bántam meg.

Rendező: Michael Mak
Szerintem: 6/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése