Bakuman

Moritaka bár imád és tud is rajzolni, nagybátyja halála mélyen érintette őt, ezért nem is szeretné a pályafutását mangaként folytatni. Megfogadja, hogy rendesen tanul és irodai dolgozó lesz belőle. Ez az "álom" akkor szerte is foszlik mikor beleszeret egy lányba, aki közli vele hogy csak akkor lehetnek együtt, ha mind a ketten elérnek valamit az életben, tehetségüket felhasználva. Akito osztálytársával elhatározzák, hogy mangakák lesznek, és célul a Shonen Jumpban való szereplést tűzik ki célul. Tipikus zero to hero film, annak minden sablonjával, klisés karaktereivel. Semmi olyan nincs benne, amit már korábban nem láttam volna ezerszer hasonló Japán filmben, vagy akár animében. Színészek jellegtelenek, számomra különösen idegesítő volt Satoh Takeru játéka, volt egy adott karakter amit el kellett volna játszania, de az unottság, és a színészi tehetség hiányát láttam csak rajta. Kár, a Beckben egész jó volt. Másik főszereplőt alakító Kamiki Ryunosuke valamivel jobb volt, bár nálam már a The Kirishima Thingben bizonyított, viszont a karakterében nem sok potenciál rejlett, csupán egy izgága középiskolás srácot kellett alakítania, lányos arcberendezése még mindig megvan így 23 évesen, ami néha kicsit zavaró is volt, nem tudtam komolyan venni ebben a szerepben. Forgatókönyv, rendezés, operatőri munka mind azt jelzi, hogy ez egy szépen átgondolt, nagy vászonra tervezett film, ugyanakkor nem tudott kitűnni a műfajából. A mangakák életét viszont jól bemutatta, meg hogy egyáltalán milyen erőfeszítés árán lehet az ember sikeres, elismert "rajzoló". Rendezőtől a Moteki nagyon tetszett! Aki szereti a témát, és a műfajt annak ajánlatos megnézni, én már úgy érzem egy kicsit túljárattam, talán egy életre is elég volt.

Rendező: Hitoshi One
Szerintem: 6/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése