Black Coal, Thin Ice

Elég sok 2014-es filmes toplista élén láttam ezt a filmet szerepelni, a trailer is totálisan meggyőzött a komor hangulatával, ám csak részben vagyok elégedett vele. Tipikus lassú lefolyású film, jó ideig nem is értettem 1-1 jelenet értelmét, és nem mintha a végére nem lenne egyértelmű minden, kicsit mégis űrt hagyott maga után. Nyomozós, tipikus vajon ki a gyilkos film, legalábbis ez a központi motívum, ellenben nekem sokkal inkább tűnt egy lezüllött, alkoholista ember balladájának, aki a jobb élet és a szerelem felé sóvárog, kevés sikerrel. Egyfelől imádom ezeket a kínai filmeket, amik egy koszos, büdös gyárvárosban játszódnak, sokszor beteges szereplőkkel, másfelől meg egyáltalán nem működik krimiként, totál kilógnak az erre a műfajra jellemző védjegyek, mint a kihallgatások, megfigyelések, vagy az üldözős jelenetek. Viszont az a minimális akció jelenet ami van benne, nagyon jóra sikeredett, vagyis inkább elég durvára. A hangulat számomra egy az egyben Kim Ki-Duk filmjeire hajaz, talán valami hasonló beteg történet kellett volna a háttérbe (na nem mintha a feldarabolt testek szétszórása a kínai kőszénfeldolgozókban  nem lenne az) és jobban muzsikált volna egészként, de akár megemlíthetem Na Hong-Jin The Yellow Sea filmjét, vagy Wang Xiaoshuai remekeit is. A két főszereplő teljesen jól alakított ebben a furcsa világban, Liao Fan egy az egyben Yang Dong-Geun-ra hasonlít, így még erősebb volt a Kim Ki-Duk utánérzés. A női főszereplő, Gwei Lun-Mei-t is jó volt végre egy ehhez hasonló szerepben látni. Sokkal jobban áll neki, mint az ártatlan kislány, vagy az elvont művészlélek. Soha nem voltam a rajongója, de ha hasonló szerepeket kap, még azzá válhatok. Voltaképp a film magával ragadott, nagyon erős és egyedi hangulata van, ami sajnos lehet a negatívuma is, mert nem biztos, hogy mindenki eltudja viselni. Nem feltétlen raknám be egy 2014 top10-es listába, de az is igaz hogy nagyon rég láttam már ennyire jó kínai filmet.

Rendező: Diao Yinan
Szerintem: 8/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése