Where Have All the Flowers Gone?

Teljes mértékben téboly volt a film. Egyrészt hozta a 90-es évek végei művészfilmek hangulatát, másrészt fogalmam sem volt sokáig miről is akar szólni, olyannyira non-lineáris volt a történet vezetés. Nekem nagyjából annyit sikerült kibogozni az egészből (és remélem nem tévedek), hogy Gao Ju és Yang elválaszthatatlan jó barátok az egyetemen, ám egy nap a suliba érkezik egy gyönyörű csaj, Mirth akibe mindketten szerelmesek lesznek. Úgy egyeznek meg, hogy hétköznap Gau Ju randizik vele, míg hétvégén Yang. Az egyetem elvégezte után egyezséget kötnek, hogy soha többet nem találkoznak egymással, majd csak következő életükbe. Viszont Gau Ju nem tudja kiverni a fejéből a lányt, ezért hirdetéseket szór szét az utcán meghagyva a telefonszámát, hátha rátalál Mirth és felhívja őt. Nagyjából ennyi, de rengeteg zavaros jelenet van benne, amit nem tudok hova tenni. A rendezőnek első filmje, ez tökéletesen is látszódik, rendkívül alacsony költségvetésű, illetve elsősorban nem is rendezőként van számon tartva, hanem zeneszerzőként. A filmet a teljes kudarctól a színészek, a stílus, és a zenék mentik meg. Xun Zhou-t mindig is kedveltem, és nem csak a kinézete miatt. Talán a Hollywood Hongkong-ban láttam először, de teljesen megfogott az alakítása. Itt sincs gond vele, igaz javarészt az aranyos csaj karakter szerepét tölti be, amihez a hangja és az arca teljesen jól is passzol. Az hogy milyen színésznőnek, arról inkább nem nyilatkoznék, sajnos elég kevés filmet láttam amiben főszerepet játszik, de igyekszem majd pótolni őket. Xia Yu-tól talán eddig a legjobb alakítást láttam, ami nem éppen egy pozitív dolog. Sajnos hiába van megjegyezhető arcberendezése, nálam mindig is a ZS és B kategóriás színészek között foglalt helyet. Semmi kiemelkedő, általában ugyanazt a semmilyen karaktert személyesíti meg, legyen szó egy gagyi családi, vagy akció filmről. A zenék nagyon jól lettek kiválasztva, teljesen illik a film képi világához, egy OST szívesen meghallgatnék. A filmet leginkább a 90-es éveket, és/vagy Xun Zhou kedvelőknek ajánlom, biztos nem fognak benne csalódni.

Rendező: Xiaosong Gao
Szerintem: 5/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése