Wood Job


Főszereplőnk megbukik a felvételi vizsgán, majd elhatározza, hogy egy évre elmegy favágónak. Ennyivel le is lehetne zavarni a film sztoriját, majd az interneten tovább kutatva választhatnánk ki mely filmeket lenne érdemesebb megnézni, amik érdekesebb történetet kínálnak. Mindenképpen hiba lenne ezt tenni, hisz erről a filmről süt a Japán filmipar profizmusa, az a megfoghatatlan hangulat, amit csak is ez az ország tud kínálni. Olyan odaadással tudja a néző elő tárni a favágás szépségeit, hogy az ember azonnal nekiiramodna menthetetlenül vágni a fát egy hasonló festői tájon. Nem új dolog ez a japánoknál, rengeteg jó filmeket készítettek már ebben a műfajban(Breath in Breath Out, Hula Girls, The Great Passage). Színészek közül mindenki hozta azt amit egy ilyen filmhez szükségeltetik, bár nem sok ismerős arcot véltem felfedezni, egyedül az egyik mellékszereplőt, Emoto Akirát láttam már nagyon sok filmben. Ugyan a főszereplő rengeteg filmben játszott már, Sometani Shota, de egyetlen egy szerepére sem emlékszem. Ha kukacoskodni akarok, akarok talán annyi negatívumot tudnék felhozni, hogy a film nagyjából első 20 perce nem túl érdekes, amolyan sokszor láttam én már ezt kategória, pláne a néhol ripacskodásba átmenő főszereplő végett is. Mindezektől függetlenül a film nagyon egyben van, és a lezárás is tökéletesre sikeredett. Én azt mondom, ha az ember csak egy filmet akarna megnézni a tavalyi termésből - de mért is tenné - akkor ez a film legyen az. Könnyed, remek szórakozás mester fokozaton! 

Rendező: Yaguchi Shinobu  
Szerintem: 10/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése