The Wandering Earth

Nagy scifi rajongó vagyok, imádok a könyveket is, viszont eddig nem olvastam egy regényét sem Cixin Liu-nak, pedig a Háromtest problémáról elég pozitívak a beszámolok. Nos, ezután lehet hogy nem nagyon akarok tőle olvasni bármit is, vagy majd az örökké tartó listám végére helyezem. Már az alap helyzetet egy irtózatos nagy baromságnak tartom. Kimúlóban a nap, és ezért el kell hagyni a naprendszerünket egy új után kutatva. Mindezt úgy, hogy nem űrhajóval szállítjuk az embereket, hanem magát a földet költöztetjük arrébb, a bolygó különböző helyein elhelyezett  reaktorokkal, hajtóművekkel, és mintegy hatalmas űrbázis halad kifelé a galaxisunkból. Föld felett már minden szétfagyott, csak munkások dolgoznak a hajtóművel környékén, az emberiség a föld alatt él. Nem gondolom azt, hogy egy scifinek hihetőnek kell lennie, sokszor eltudok tekintene a butaságokon, ráadásul sem fizikus, sem tudós nem vagyok, de ez már tényleg befogadhatatlanul nagy marhaság. Főleg ami a végén elhangzik, hogy több ezer évet fognak így utazni, míg a céljukat elérik. Mi lesz addig az emberiségből? Pláne a föld alatt? Na mindegy, jöjjön néhány pozitívum. Voltak jelenetek amik egészen pazarul néztek ki. Ugyan a föld alatt keveset játszódik a film, de már-már Blade Runner szintű cyberpunk világ rajzolódott ki, amit szívesen néztem volna még tovább. Jupiter is jól festett, a föld körül keringő űrbázis, illetve az űrben játszódó jelenetek is. Tényleg Ázsiából a kínaikat az egyedüliek akik már-már Hollywoodhoz szintű látványt, CGI-t tudnak a vászonra vinni. Viszont ez baromira kevés. Buta karakterek, gyenge színészi játék, banális párbeszédek, és ami leginkább zavart, hogy olyan szinten tud unalmas lenni, hogy már rendesen szenvedtem, így is csak két részletben tudtam végignézni. Rengeteg jelenet játszódik ilyen utasszállító kamionokban, és ott kéne izgulnom, hogy vajon leesnek-e a mélybe, összezúzza őket egy összeeső épület, vagy éppen melyikük szúrja ki a másiknak a szemét. Ez a szőke félvér karakter is borzasztóan ütni való volt, igazi comic relif karakter a legrosszabb fajtából. Igazából nem működött ebben a filmben semmi sem. Nem is ajánlom senkinek, mert ez tényleg kidobott 2 óra az életedből.

Rendező: Frant Gwo
Szerintem: 4/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése